Виховання – процес багатогранний.
У педагогічному розумінні виховання – це цілеспрямований та організований процес формування особистості.
Сутність виховання полягає у виробленні в особистості характеристик:
- цивілізованого соціально орієнтованого ставлення до життя, суспільства, людей, праці;
- суспільної активності для повної самореалізації та самоствердження в житті при дотриманні норм моралі і права;
- громадянськості, любові до батьківщини, працьовитості, гуманізму, демократизму, бережливого ставлення до природи, до власного здоров’я і вміння задовольняти власні потреби. Вихованим є не той, хто знає як поводитися, і вміє це робити, а той, хто поводиться як належить поводитися і інакше не може.
Процес виховання – система виховних заходів, спрямованих на формування всебічно і гармонійно розвиненої особистості. Головним його елементом є педагогічна взаємодія – передача (обмін) теоретичних та практичних знань (освіта) і духовних цінностей.
Пріоритетним завданням виховної роботи нашого закладу є всебічний та гармонійний розвиток особистості, яка здатна до саморозвитку, самовиховання і самореалізації у своїй діяльності, керується загальнолюдськими цінностями, розуміє традиції свого народу.
Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які ми будуємо на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.
Вчитель і учень – рівноправні суб’єкти навчально-виховної діяльності.
Наш педагогічний колектив знаходиться в постійному пошуку шляхів вдосконалення форм роботи, нових систем виховання, впровадження розвиваючих технологій.
Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за напрямами:
– громадянське виховання;
– родинно-сімейне виховання;
– військово-патріотичне виховання;
– трудове виховання;
– художньо-естетичне виховання;
– моральне виховання;
– екологічне виховання;
– формування здорового способу життя;
– превентивне виховання;
– сприяння творчому розвитку особистості.
Завдання виховної роботи:
- Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
- Сприяти зростанню творчого, духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
- Розвивати учнівське самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
- Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
- Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
- Впроваджувати оптимальні методи, форми, засоби, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху.